Caffè Florian – Un loc de legenda
Istorie
Caffè Florian, o prezență esențială sub Procuratie Nuove din Piața San Marco, este considerată cea mai veche cafenea din Europa și un simbol al orașului Veneția.
A fost deschisă la 29 decembrie 1720 de Floriano Francesconi drept „Alla Venezia Trionfante” (Veneția triumfătoare). Clientela a denumit-o ulterior „Caffè Florian” în onoarea proprietarului său.
Înființată în 1720, este cea mai veche cafenea care funcționează încă, din lume. Cafeneaua revoluționară a fost prima care a permis femeilor accesul în astfel de locații.
De asemenea, a fost locul ales de oameni influenți precum Lord Byron, Marcel Proust sau Charles Dickens. De ani de zile, acesta a fost locul pentru întrunirile sociale ale înaltei societăți și turiștii veniți să admire orașul.
Design
Cafeneaua a fost, un reper în arhitectura clasică, cu interioarele sale aurii și picturile frumoase care pot fi admirate în interiorul antic al locației. Sofisticat și vibrant, acesta este locul care te va face să simți cu adevărat că ai călătorit în timp.
Ferestrele sale au asistat la splendoarea și căderea Republicii Veneția, la conspirațiile secrete împotriva stăpânirii franceze și apoi austriece. Mai târziu, camerele sale elegante au fost folosite pentru a trata răniții în timpul răscoalei din 1848.
Ideea creării unei expoziții de artă a fost discutată la sfârșitul anilor 1800, primarul de atunci Riccardo Selvatico, pentru a aduce un omagiu regelui Umberto I și reginei Margherita.
Prima expoziție internațională de artă, care a câștigat imediat renume mondial, a avut loc în 1895.
La începutul secolului al XX-lea, Caffè Florian a introdus „cafeneaua-concert”. O orchestră permanentă care astăzi continuă să adauge o plăcere considerabilă atmosferei din cafenea.
Deși încă un paradis al tradiției este de asemenea implicată și în prezent. Găzduiește evenimente culturale la nivel înalt, în special în scena artei contemporane.
În ultimii ani, strategia de afaceri a celor de la Florian a văzut marca dezvoltându-se la nivel internațional. Acest lucru a fost posibil odată cu deschiderea de noi locații într-un stil modern și contemporan.
Cu gama sa completă de produse, marca Florian prezintă diverse formate.
Fiecare dintre acestea adaptate nevoilor pieței și varietății de canale de distribuție: magazin flag ship, cafenea tip boutique, vânzare cu amănuntul și magazin în magazin.
Caffè Florian le permite clienților să împărtășească o experiență atemporală pe care o pot lua cu ei și să o savureze oricând, în orice loc. Este o ritualitate de lux care afirmă marca Florian ca o punte ce unește valorile tradiționale și dinamismul vieții moderne.
Caffè Florian – Un loc de legenda
sursa: caffeflorian