Cum a influențat Covid-19 designul cafenelelor
„Cheia este să rămâi receptiv și să te adaptezi la nevoile consumatorilor de cafea”, spune Cameron Fry, director de creație și proprietar al grupului Liqui. Îl întrebăm pe Cameron cum au fost afectate cafenelele de pandemie și cum s-au adaptat din punct de vedere al designului.
Cum a fost afectată industria de COVID-19?
Industria a fost afectată masiv din mai multe unghiuri. Nu se poate nega că blocarea a fost o adevărată lovitură pentru companii. Înainte de COVID, industria se confrunta deja cu un mediu extrem de competitiv, concurență în creștere și costuri în creștere cu bunurile și personalul.
Acum trebuie să facă față unor provocări noi. Scăderea numărului clienților are un impact mare asupra cifrei de afaceri. Acest lucru se vede în special pentru cele din zonele urbane. Acest lucru se datorează în mare măsură muncii la domiciliu. În plus, proprietarii de cafenele trebuie să se confrunte cu obligațiile lor de sănătate publică și cu nevoile comerciale.
Cum s-au adaptat companiile în aceste vremuri fără precedent?
Am văzut cafenelele adaptându-se oferind mâncăruri take away și instalând locuri în aer liber. De asemenea, extinzându-și afacerea, prin vânzarea de cafea online, de exemplu. Am văzut cafenele și prăjitorii care își sporeau investițiile pentru a își construi marca și prezența online.
Afacerile se adaptează și vom vedea schimbări suplimentare ca răspuns la COVID în următorii câțiva ani. Deși am argumenta că unele dintre aceste modificări s-ar fi întâmplat oricum, COVID le-ar putea accelera.
Care este viitorul designului cafenelelor?
În primul rând, industria cafelei și a ospitalității va supraviețui. Toate cercetările pe care le-am făcut sunt în sprijinul acestui lucru. Oamenii urmează să se întoarcă pe străzi și numărul clienților va crește. Există un adevăr simplu – oamenii vor să iasă afară, să aibă experiențe frumoase și luxuri accesibile. Cafenelele sunt locul perfect pentru aceasta.
Cum își pot adapta afacerile designul cafenelelor și restaurantelor în perioada COVID?
Cafenelele, prăjitoriile, restaurantele și orice organizații angajate în sectorul ospitalității trebuie să se concentreze cu adevărat din toată inima pe design. Nu vorbim doar despre designul unui interior aici, deși acest lucru este important. Vorbim despre concepția unei companii și despre tot ceea ce este asociat cu aceasta.
Pentru a supraviețui și a prospera trebuie să se concentreze pe dezvoltarea afacerii. Acest lucru se extinde la experiența pe care o au clienții în locația respective. Creearea unui brand care se adresează în mod activ clienților și formează legături emoționale.
De asmenea, proiectarea aspectelor operaționale ale afacerii, concentrându-se pe servicii, calitatea produselor și modul în care acestea sunt servite.
Se pare că, COVID, a pus capăt zilelor în care indivizii și companiile deschideau „doar o altă cafenea” care se concentrează doar pe periferiile exploatării unei afaceri de ospitalitate. Perspectivele sunt provocatoare dar, așa cum se întâmplă în aceste situații, există întotdeauna oportunități. Organizațiile și antreprenorii care înțeleg acest lucru vor crește și vor evolua.
Atunci când ne uităm la viitorul cafenelelor, al restaurantelor și al designului de ospitalitate în general, îi vom vedea pe cei care își perfecționează și dezvoltă întreaga afacere. Cei care se vor interesa de experiența trăită de clienți și brandul lor, se vor descurca bine și vor prospera.
Cum poate fi folosit designul, ca și oportunitate pentru succes?
Concentrându-vă doar pe interior însă acordând puțin sau deloc atenție mărcii și designului afacerii este ca și cum ați crea motorul perfect pentru o barcă plină de găuri. S-ar putea să parcurgeți o anumită distanță în călătorie, dar în cele din urmă, vă veți scufunda.
Dacă ne uităm în mod specific la designul interioarelor și la modul în care acestea se vor schimba. Vom continua să vedem interioare care pun în centrul abordării lor, creearea de experiențe unice pentru clienți. Se vor concentra mai mult pe conceptele originale de evadare. Oamenii vor căuta progresiv experiențe care să-i ducă dincolo de stresul vieții.
A ne petrece timpul într-un loc special care ne relaxează sau ne implică ăntr-un anumit mod, este o importantă dorință umană care nu trebuie ignorată.
Cum a influențat Covid-19 designul cafenelelor
sursa: globalcoffeefestival