Layout-ul si design-ul locatiei
Layout-ul si design-ul locatiei
Layout-ul potrivit
O ambianță excelentă începe cu un design potrivit. Încercă întotdeauna să ai în vedere faptul că obiectivul este să servești oamenii eficient, mai ales în perioadele aglomerate.
Dacă nu îți poți permite o redecorare, încearcă să vizualizezi totul din perspectiva clientului. Astfel, poți descoperi modificări cu costuri reduse care ar facilita o servire mai bună. De asemenea te poți întreba dacă angajații se mișcă repede? Scaunele sunt ușor accesibile?
Designul trebuie să te ajute să servești fiecare client cu promptitudine chiar și în momentele cele mai aglomerate. Încercând în același timp să îi faci să se simtă relaxați și bineveniți. Oamenii înțeleg că o cafenea se aglomerează, dar nu vor să simtă că sunt motivul pentru care angajații tăi sunt stresați.
Mai ales, nu vor să se simtă stresați, deoarece aspectul cafenelei tale a fost prost conceput și trebuie să-și dea seama cum să navigheze anevoios prin ea.
Un bun exemplu în acest sens este să te asiguri că clienții care așteaptă să facă o comandă vor avea o vedere bună asupra produselor de patiserie și alimentare. Astfel , vor avea comanda pregătită până când le va veni rândul.
Dacă acest lucru nu este posibil, asigură-te că au acces la un meniu suspendat sau mai mare, unde pot vedea lista cu produse.
În cazul în care un client trebuie să aștepte la coadă, fără posibilitatea de a își pregăti comanda în prealabil. Este probabil ca acesta să petreacă multe minute examinând produsele de patiserie punând întrebări. Astfel va încetinii comenzile și îi va ține în loc și pe ceilalți clienți.

Analizează înainte de a te apuca de treabă
În cazul în care nu ai deschis încă afacerea, merită efortul de a merge în alte locații și de a îți da seama ce anume le face unice.
- Care este motivul pentru care clienții lor merg acolo?
- Ce anume le oferă un avantaj?
- Ce ai putea face mai bine?
- Se adresează unui anumit tip de clientelă?
O regulă bună este să plasezi lucrurile atractive cât mai în față iar lucrurile mai puțin atractive, în zone unde să nu atragă foarte mult atenția.
Înainte de a te apuca de treabă, uită-te la planurile tale prin ochii clientului.
Întreabă-te:
- De ce au nevoie clienții?
- Cum poți face astfel încât experiența lor să fie una cât mai plăcută?
Străduiește-te să fii original pentru a îți deosebi locația de concurență. Este bine să ai o temă și un concept bine stabilit înainte de a începe.
Design-ul barului, apoi meniul Layout-ul si design-ul locatiei
Meniul va determina ce echipament vei avea nevoie. În mod similar, spațiul și echipamentul pe care îl ai vor determina tipul de meniu pe care îl poți crea.
Am vorbit despre aspectul eficient din perspectiva clientului. Același lucru este valabil și pentru personal.
Dacă trebuie să se deplaseze ineficient, dacă procesele simple necesită mai mulți pași, mașini diferite, mergând înainte și înapoi, vei întâmpina două probleme:
- angajatul se va sătura rapid de îndeplinirea acestei sarcini
- de asemenea, clienții trebuie să aștepte mai mult decât trebuie pentru a fi serviți.
Deci, ia în considerare mai întâi spațiul de care dispui. Cu excepția cazului în care aveți ani de experiență lucrând în cafenele, bistro-uri, nu vă veți imagina niciodată sutele de considerente mici implicate în proiectare, cum ar fi:
- Unde va fi plasat echipamentul?
- Unde se efectuează fiecare sarcină?
- Bariștii vor putea să prepare comenzile fără să se lovească de un angajat care face cocktail-uri, de exemplu?
Regula de bază este să realizezi mai întâi partea din spate a barului. Un layout adecvat în această zonă este cheia unui flux de lucru compact. Astfel, poți oferi serviciile necesare și să ai angajați multumiți.
O stație de lucru pentru cafenea bine proiectată este vitală.
Eficiența înseamnă timp, iar timpul înseamnă bani.
Pentru realizarea meniului, poți apela la un profesionist. Meniul trebuie să fie ușor de înțeles, ușor de citit și nu prea aglomerat sau complex. Poți pune meniul de mâncare lângă meniul de băuturi, unde este ușor de văzut.
Poți da nume originale produselor oferite. Cuvintele străine, care nu sunt traduse, pot crea confuzie. Este indicat să oferi explicații sau veți lăsa clienții nedumeriți. Meniul trebuie să fie descriptiv, dar în același timp atrăgător.

Design-ul locatiei in jurul temei specifice alese
Cu excepția cazului în care ai o mică locație într-o zonă din centrul orașului, unde majoritatea vânzărilor sunt băuturi to go, va trebui să realizezi design-ul într-un mod primitor, relaxant pentru clienți.
Un „al treilea loc” bun, primul fiind acasă, al doilea fiind locul de muncă, al treilea fiind „celălalt” loc în care oamenii merg să se simtă confortabil.

Layout-ul si design-ul locatiei