Cum să deschizi o cafenea. Logo cafenea.

Cum să deschizi o cafenea?  

   Deschiderea unei cafenele, sau a oricărui alt tip de afacere care implică realizarea de băuturi pe bază de cafea, este o modalitate excelentă de a-ți câștiga existența într-o industrie interesantă.

   Scopul final este să oferiți cunoscătorilor de cafea un produs care creează arome unice, oferind în același timp o experiență excelentă pentru clienți.

   Când începi o afacere, există mai multe lucruri de luat în considerare și procese de finalizat. În acest ghid, vom prezenta instrumentele care te vor ajuta să înveți cum să deschizi o cafenea.

Cunoaște-ți concurența

   Noii proprietari de cafenele se pot aștepta la o concurență puternică. De aceea, primul pas în a începe o cafenea ar trebui să fie cunoașterea concurenței.

   Poate că există o nevoie pe care o poți satisface. Aruncă o privire la ceea ce nu funcționează pentru alte cafenele locale și creează o opțiune superioară pentru consumatori.

   Poți verifica informații cu privire la ce cafenele au închis în ultimii ani? Care a fost motivul pentru care acestea s-au închis? Se pot verifica site-uri de recenzii pentru a vedea de ce concurența este lăudată și criticată.

Stabilește un concept pentru cafenea

   Primul pas în deschiderea unei cafenele începe cu ideea în sine. La ce tip de cafenea te gândești? O cafenea confortabilă, cu o mulțime de locuri unde oamenii să poată petrece timpul?

   Ce valori vrei să întruchipezi și ce atmosferă vrei să creezi? Cum îți imaginezi că va arăta cafeneaua peste câțiva ani? Ce tip de cafea vrei să oferi? Vrei să prăjești boabele în locație sau să contactezi prăjitorii și importatorii? Decorul, mâncarea și detaliile mai mici (cum ar fi ceștile de cafea) reflectă toate un branding consistent? Îți desfășori activitatea în apropierea unei universități? Ai putea crea o locație unde studenții să poată studia în timp ce savurează preparatele tale. Cafeneaua se află într-o zonă rezidențială? Ai putea avea clienți care ar putea dori să se oprească pentru o cafea rapidă în drum spre muncă.

   Obiectivul ar putea fi să servești cea mai bună cafea cât mai multor clienți cât mai repede posibil. Realizează o listă de argumente pro și contra pentru fiecare tip de cafenea pentru a determina ce model de afacere funcționează cel mai bine cu obiectivele tale.

Alege o locație pentru cafenea

   Acest pas este unul dintre cele mai importante și dificile atunci când vine vorba de deschiderea unei cafenele. Selectarea locației este crucială pentru succesul acestui tip de afacere. Este important să alocați suficient timp și să luați în considerare toți factorii pentru selectarea locației potrivite.

   Conceptul și în special, tipul de clientelă pe care dorești să îl deservești ar trebui fie un factor care să determine locația. Dacă vizați generațiile mai tinere, căutați locuri lângă universități sau des frecventate de această categorie de clienți. Pe de altă parte, dacă dorești o clientelă mai business, orientează-te spre o zonă cu birouri.

   Când vine vorba de cafea, toată lumea este un potențial client. Cel mai important dintre acești factori este cantitatea de trafic care trece pe lângă afacerea ta. Vei dori ca marca, logo-ul tău să fie cât mai vizibile. Trebuie luat în considerare si accesibilitatea locației.

   Pune întrebările practice: vei închiria locația sau vrei să o cumperi? Care sunt prețurile pentru chirii și pentru achiziții în zona dorită? Există acces pentru livrări? Ce asigurare necesită închirierea? Care este perioada minima pentru închiriere? Care sunt restricțiile privind modificările pentru design?

   În cazul în care afacerea este la început, o decizie înțeleaptă ar fi închiriatul locației. În primul rând, este mai ieftin. În al doilea rând, dacă ai ales o locație greșită, poți închiria pur și simplu un alt spațiu. Cu toate acestea, ar trebui să ai grijă la semnarea contractului de închiriere. Citește-l  cu atenție sau solicită unui avocat experimentat să facă acest lucru pentru tine. Proprietarul  poate dori să mărească chiria dacă afacerea ta reușește,  așa că fă tot posibilul pentru a evita astfel de probleme.

Crearea unui plan de afaceri

1. Prezentarea generală a companiei

   Prezentarea generală a companiei este locul în care vei descrie ce face afacerea ta. Acest lucru trebuie realizat într-un mod ușor de înțeles pentru alții, în special pentru potențialii investitori.

   Vei prezenta pe scurt industria si piața de desfacere în care vei activa. De asemenea, modul în care cafeneaua va contribui în aceste domenii.

   Este, de asemenea, un moment bun pentru a te gândi la numele cafenelei. Acesta ar trebui să fie unic, descriptiv și aliniat cu strategia de marcă. Cel mai important, ar trebui să fie, disponibil. Este bine să verifici dacă numele dorit nu este deja utilizat sau înregistrat.

2. Analiza pieței

   Această secțiune oferă o analiză mai aprofundată și la nivel superior a industriei, pieței și a oricăror potențiali concurenți. În această secțiune îți poți dovedi cunoștințele despre piață și ce gol/nișă va deservi cafeneaua ta.

   Unul din motivele pentru care nu reușesc întreprinderile este lipsa necesității pieței pentru produsele sau serviciile lor. Asigură-te că există cerere pentru afacere înainte de a investii. Poți afla care sunt nevoile potențialilor clienți și în ce măsură sunt ele acoperite? Care sunt caracteristicile socio-demografice sau care sunt factorii de decizie în achiziția produselor? Acestea sunt doar câteva din informațiile care ar trebui să fie incluse în această etapă.

3.Structura și organizarea afacerii

   Este posibil ca la început structura afacerii să includă o singură persoană. Cu toate acestea va avea nevoie de o structură formală de afaceri. Această secțiune a planului de afaceri ar trebui să includă o schiță a structurii juridice a companiei. Deci dacă nu ai decis ce entitate comercială îți va structura afacerea, acesta este momentul să faci acest lucru.

   Dacă nu ești sigur ce structură va definii cel mai bine cafeneaua, poți consulta un avocat de afaceri sau un expert fiscal care te poate ajuta să decizi corect. Entitatea pe care o alegi va afecta impozitele, riscul la care ești expus și multe altele, astfel încât vei dori să iei în considerare toate opțiunile cu atenție. Odată hotărâtă structura afacerii,  următorul pas va fi să  înregistrezi compania la agențiile de stat.

   Pe lângă înregistrarea afacerii și obținerea unei licențe comerciale, există diverse licențe de stat și permise de care ai nevoie pentru a deschide o cafenea. Printre acestea putem aminti: autorizația de funcționare, autorizația PSI, autorizație protecția muncii, autorizație sanitar veterinară.

4. Produse și servicii

   Ce produse și servicii va oferi cafeneaua? Care este prețul pe care te poți aștepta în mod rezonabil să îl percepi pentru produsele/serviciile oferite?

   Succesul afacerii va depinde de calitatea produselor pe care le oferi. Băuturile precum cafeaua și ceaiul au o marjă de profit bună – dacă au un preț corect. Cu mâncarea este o altă poveste. S-ar putea să îți fie de ajutor să discuți cu alți proprietari de afaceri pentru a obține o imagine realistă a avantajelor și dezavantajelor pe care le au acest tip de produse.

   Majoritatea cafenelelor de specialitate oferă mărfuri și produse personalizate. Vânzarea de mărfuri care prezintă marca cafenelei, poate genera venituri suplimentare. Generarea acestor venituri suplimentare se poate realiza în două moduri:

  • În primul rând, generezi un profit din vânzarea fiecărui articol pe care îl oferi.
  • În al doilea rând, acele articole oferă publicitate automată pentru locație, atunci când clienții îți folosesc produsele fiind văzuți de alți potențiali clienți.
Preparate servite in cafenea.

5. Plan de marketing și vânzări

   Dacă dorești ca afacerea să aibă succes, vei avea nevoie de ceva mai mult decât produse de calitate. Un plan de marketing te poate ajuta să conturezi o strategie de marketing si vânzări. Folosește informații de piață și analize concurențiale pentru a contura o strategie de promovare a produselor și a afacerii. Este important să identifici ce date despre vânzări să urmărești pentru a determina dacă afacerea crește.

   O prezență online cu un site web bine conceput și actualizat va ajuta promovarea brand-ului. De asemenea, trebuie să profiți de potențialul rețelelor sociale. Este o oportunitate excelentă de a interacționa cu clienții. Poți folosii aceste canale de promovare pentru a realiza oferte speciale, pentru a fideliza clienții sau pentru a atrage potențiali clienți. Este, de asemenea, o modalitate excelentă de a afla dorințele acestora, astfel încât să poți îmbunătății serviciile și produsele oferite.

Alegerea echipamentului și a mobilierului pentru cafenea

   Există un număr mare de echipamente pe care va trebui să le cumperi iar reducerea acestei liste nu este ușor de făcut. Trebuie din nou, să te gândești la conceptul locației tale. Poți merge la expozițiile de cafea pentru a afla ce echipamente noi sunt pe piață. Este ideal sau recomandat să cumpărați de la distribuitori locali. Aceștia îți pot arăta echipamentul și nu trebuie să te grăbești în a face o alegere.

   Trebuie să ai încredere în achiziția făcută. Este o investiție pentru instrumente de lucru și nu îți dorești să fie necesare reparații sau înlocuirea lor cel puțin un an. Nu uita să iei în considerare costurile de întreținere și reparațiile.

   Cât de mult doriți să cheltuiți pentru mobilier și design? Într-o anumită măsură, va depinde de spațiul cafenelei și de numărul de clienți care te aștepți să te viziteze. De asemenea, design-ul interior va depinde și de conceptul de cafenea ales. Spațiul trebuie să ofere o experiență plăcută clienților, pentru ca aceștia să revină.

   Un interior bun, elegant și memorabil este unul dintre cele lucrurile la care trebuie să fii atent. În primul rând, este vital să alegi culorile și iluminarea potrivite, deoarece acestea pot reînvia chiar și cel mai „plictisitor” loc. Mobilierul ar trebui să urmeze conceptul ales, să fie confortabil și de încredere. Alege un mobilier practic, să fie ușor de curățat și rapid de remediat.

   Alegerea acestor echipamente trebuie făcută având în vedere specificul locației. Pentru o dotare minimă putem aminti:

  • Espressor
  • Râșniță profesionala pentru cafea
  • Storcător pentru fructe
  • Blender
  • Mașină pentru gheață
  • Echipamente frigorifice
  • Echipamente și ustensile pentru barista
  • Accesorii pentru prepararea cafelei prin metode alternative (V60, Chemex, Siphon etc.)
  • Display pentru produsele de patiserie
  • Diferite tipuri de cești
  • Alte accesorii pentru bar
  • Consumabile / Consumabile pentru curățarea și întreținerea echipamentelor de cafea

Furnizorii

   Următorul pas este găsirea de furnizori pentru afacerea ta. Modul în care achiziționezi ingredientele, precum și consumabilele este o parte integrantă a administrării unei cafenele. Vei dori să calculezi cât inventar vei avea nevoie, cât va costa și de unde îl vei obține. Nu te concentra însă doar pe prețuri – calitatea produselor este un factor mult mai important!

   Explorează piața, găsește furnizori potriviți, verifică recenziile despre ei, dacă este posibil. După ce restrângi opțiunile, verifică prețurile și condițiile de afaceri ale acestora. Poți cere recomandări de la proprietari de afaceri în care ai încredere. Îți poți rezerva întotdeauna dreptul de a lucra cu mai mulți furnizori, pentru orice eventualitate.

   Va trebui să creezi un sistem de inventar ușor de urmărit și de încredere. Orice locație care se respectă știe că nu poate risca să rămână fără filtre de cafea într-o dimineață aglomerată. Poți începe cu o aplicație de gestionare a inventarului.

Angajarea de personal

   Pentru a găsi personal de încredere, începe să dezvolți portrete ale viitorilor membrii ai echipei tale. De ce calități au nevoie? Ce cunoștințe minime trebuie să stăpânească? Au nevoie de experiență sau oferi training?

   Trebuie să ai în vedere că angajarea persoanelor potrivite va fi una dintre cele mai mari provocări. De asemenea  va trebui să depui efort pentru a îți păstra angajații. Poți dezvolta un sistem de motivație plăcut cu bonusuri, zile libere suplimentare, prânzuri in-house și așa mai departe.

   În cazul în care vrei să angajezi un manager va trebui să te gândești cu atenție pe cine vei pune pe acest rol important. Îți va aduce beneficii să cauți pe cineva care a avut o experiență în management și/sau în domeniu. Este indicată o persoană care a avut experiență în menținerea calmului în fața plângerilor clienților.

Cum să deschizi o cafenea? Personal pentru cafenea. Barista.

Instalați un sistem POS (Point of sale)

   Instalarea unui sistem POS este una dintre cele mai utile recomandări cu privire la deschiderea unei cafenele. Acesta este un sistem computerizat care îți permite să urmărești vânzările, fluxul de numerar, inventarul de alimente etc. Optimizează procesele de lucru și ușurează totul, așa că este recomandată instalarea unui astfel de sistem.

   Un sistem POS cafenea foarte bun trebuie să aibă următoarele caracteristici:

  • Furnizarea unui raport de vânzări detaliat care include informații cu privire la ceea ce ați vândut exact, procentul vânzărilor și așa mai departe
  • Managementul angajaților pentru urmărirea programului lor de lucru, performanța vânzărilor, volum de lucru
  • Gestionarea inventarului pentru a comanda produse noi fără probleme și pentru a prezice costurile viitoare

   Deschiderea unei cafenele este o afacere interesantă care necesită o planificare atentă pentru a reuși. Cel mai bun mod de a îți asigura o afacere profitabilă este să acorzi timp pentru a planifica detaliile înainte de a porni la drum. Timpul pe care îl acorzi planificării înainte de deschiderea ușilor înseamnă profit pentru afacere.

Cum să deschizi o cafenea?

Cum să deschizi o cafenea?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Add to cart