Ce inseamnă visual merchandising în industria ospitalității?
Când ne referim la termenul visual merchandising, primul lucru care ne vine în minte este să îl asociem cu industria modei. Cu toate acestea, orice loc în care un produs și / sau un serviciu este vândut visual merchandisingul poate fi aplicat. Acest lucru este valabil inclusiv vânzarilor digitale, fără a uita că succesul online este aproape întotdeauna, rezultatul succesului offline.
În orice caz, este vital să fii conștient de valoarea pe care o are. Să fii informat în domeniu și în toate aspectele, știind că poate fi adaptat fiecărei circumstanțe. Pe lângă faptul că este esențial și necesar pentru companie este, mai presus de toate, esențial pentru a obține satisfacția clienților.
Conform collins dictionary merchandising-ul vizual este utilizarea de afișaje atractive pentru a crește numărul de clienți și volumele de vânzări. Visual merchandising este aspectul produselor bazat pe imaginea pe care o creează și modul în care sunt „vizualizate” de către cumpărător.
Ce inseamna visual merchandiser?
Scopul principal al visual merchandiser-ului este acela de a utiliza cunoștințele de visual merchandising pentru a prezenta produsele într-un mod cât mai atractiv. De asemenea, are rolul de a atrage potențiali clienți. Crearea unei impresii bune în ceea ce privește brandul respectiv, produsele comercializate, stimularea obiectivelor de branding și vânzări pentru a maximiza profitabilitatea.
Responsabilitățile unui visual merchandiser conform betterteam:
- Creează și implementează strategii de merchandising vizual pentru magazin.
- Realizează teme și planuri de proiectare, adesea cu luni înainte, inclusiv afișaje pentru ferestre și în magazin, semnalizare și concepte de preț.
- Crearea de schițe pentru afișaje vizuale care să îndeplinească cerințele de design vizual ale magazinului.
- Realizarea/procurarea accesoriilor, a materialelor creative și a accesoriilor pentru afișaje.
- Se asigură că strategia este în concordanță cu marca, produsele și piața țintă a magazinului/locației.
- Efectuează cercetări privind tendințele actuale și viitoare în design, stil de viață și caracteristicile pieței țintă asociate.
- Menține un buget și discută cu furnizorii de materiale vizuale
- Conduce și motivează echipele să finalizeze afișajele pentru a îndeplinii termenele limită.
- Instalează și configurareză afișajele de fereastre, alei pietonale, ghișeelor și afișajelor din magazin. Este responsabil cu supravegherea contractorilor angajați în acest scop.
- Analizarea rapoartelor de vânzări și monitorizarea rezultatelor obținute prin campaniile de visual merchandising.
Cerințe pentru ocuparea unui post de visual merchandiser:
- Diplomă în design grafic, comunicații vizuale, design interior, management retail sau într-un domeniu conex.
- Experiență de lucru ca vizual merchandiser ]mpreun[ cu un portofoliu de lucrări relevante.
- Experimență în utilizarea programelor Adobe Creative Suite, precum Illustrator, Photoshop, InDesign sau alte instrumente de design vizual.
- Experiență în utilizarea Microsoft Office (PowerPoint, Word, Outlook, Excel).
- Cunoașterea practică a tendințelor și practicilor actuale de visual merchandising.
- Competențe excelente de comunicare scrisă si verbală.
- Abilitatea de a mobiliza, motiva și delega echipa.
- Abilitatea de a analiza rapoarte de vânzări și rezultatele sondajelor.
- Program de lucru flexibil, inclusiv serile și weekendurile.
- Carnet de sofer și disponibilitate la deplasări.
Amenajarea si design-ul
Visual merchandising-ul incepe odata cu realizarea designului si amenajarea coffee shop-ului.
În acest punct se analizeaza unde se vor așeza vitrine pentru patiserie/deserturi, așezarea produselor pe raft, spațiul disponibil pe bar, numărul de locuri disponibile și așezarea acestora.
De asemenea, este bine să îți dai seama care produse vor fi cele mai importante pentru conceptul cafenelei, astfel încât să ști din timp cât spațiu să dedici fiecăruia.
Poți solicita furnizorilor sfaturi privind afișarea produselor sau poți analiza cum funcționează coffee shop-uri concurente.
Poziționarea produselor complementare
Cea mai frecventă greșeală pe care o vedem este că produsele complementare nu sunt vizibile clienților care așteaptă la rând pentru o comandă. Când așteptă la coadă, probabil că fac unul dintre aceste lucruri:
1. Încearcă să se decidă ce anume vor comanda.
2. Caută modalități de a nu se plictisi cât timp aștepță să ajungă la rând.
Numărul doi este oportunitatea de a determina clienții să cumpere produsele complementare. Este indicat ca acestea să fie așezate în apropierea liniei formate de clienți, deoarece oamenilor le place să privească în timp ce așteaptă.
De asemenea, asigurați-vă că vitrina de patiserie este expusă și ușor accesibilă vizualizării de către clienți. Cel mai rău sentiment pentru un client este să observe produsele de patiserie după ce a făcut și a plătit comanda. Astfel, a trebuit să se întoarcă la coadă pentru acel croissant pe care și-l dorea.
Probabil că mulți clienți nu vor face acest efort. Având o vitrina de patiserie bine poziționată, aceasta este unul dintre primele lucruri pe care le vede clientul atunci când intră.
Profitați de elementele cu impact visual
Pentru a determina clienții să cumpere produsele suplimentare, doriți să profitați de articolele care sunt cele mai atrăgătoare din punct de vedere vizual. Acestea sunt produsele care vă vor atrage atenția clientului și îl vor face să se gândească: “Oh, arată foarte bine. Vreau să încerc asta”.
Asigurați-vă că produsele de patiserie sunt bine iluminate. Majoritatea produselor de patiserie arată mai apetisant sub o lumină mai caldă, dar anumite produse înghețate arată mai bine cu lumină rece.
Experimentați cu aranjarea produselor și nu neglijați iluminatul.
Un bun visual merchandising se bazează pe utilizarea eficientă a spațiului pentru a afișa produsele care sunt atrăgătoare din punct de vedere visual. Produsele potrivite menținerii interesului clienților așteaptă la rând sau care decid că vor să facă o achiziție.
Prezentare și organizare
Visual merchandising e referă la cum arată produsele pentru client.
În cazul în care coffee shop-ul tău pare dezordonat și dezorganizat, este puțin probabil ca oamenii să intre pentru a căuta ceva ce le place. Toate produsele trebuie să fie afișate și aranjate cu grijă.
Produsele de patiserie prezintă o provocare in unele situații. O cafenea își vindea produsele de patiserie în ambalajele originale și sincer părea că au mers la un magazin alimentar, le-au cumpărat și le-au pus la vânzare. Se vindeau doar câteva pe zi. Odată ce și-au dat seama de acest lucru, au scos produsele de patiserie din ambalaj și le-au așezat pe farfurii ceramice, aranjate frumos. Vânzările au crescut simțitor.
Acest lucru arată doar că prezentarea înseamnă totul. Nimeni nu vrea să cumpere ceva care să pară învechit sau cumpărat de la magazinul alimentar. Oamenii intră la o cafenea și pentru produse de patiserie de calitate, care arată bine și sunt delicioase.
Este bine să vă asigurați ca aveți destule produse de patiserie dar să nu dați impresia de prea plin. Clienților nu le place să cumpere ultimul produs, fie din politețe, fie din teama că este vechi. De asemenea, clienții pot fi copleșiți de prea multe opțiuni sau prea mult din ceva.
Dacă vinurile roșii caracterizează cel mai bine locația, ar trebui să stocați unele dintre cele mai bune vinuri roșii într-un raft pentru vinuri de-a lungul unui perete din locație pentru a atrage privirea clienților.
Un frigider comercial poate servi, de asemenea, ca unitate de afișare. Acesta poate atrage privirea cumpărătorilor suficient de mult pentru ca ei să se oprească și, probabil, să facă o achiziție impulsivă.
Există diferite modalități de afișare a articolelor și diverse strategii de proiectare pe care le puteți utiliza. De exemplu, puteți îmbina diferite scheme de culori pentru a evoca anumite stări de spirit sau emoții dorite. Puteți utiliza culori care au fost demonstrate stiințific că evoca sentimente de familiaritate, nostalgie, bucurie etc. .
Regula 80/20
Această regulă spune practic că 80% din vânzări vor proveni 20% din inventarul dumneavoastră.
Pentru a putea înțelege pe deplin acest concept, trebuie să știți ce produse fac parte din categoria 20%.
Putem aminti aici:
- pungi de cafea boabe
- ceaiuri ambalate,
- produsele de patiserie,
- biscuit
- bomboane
- accesorii pentru prepararea cafelei (V60, Chemex…)
Realitatea majorității cafenelelor este că clienții vin pentru cafea. Însă, acestea rămân deschise și prin vânzări de produse complementare.
Acesta este motivul pentru care visual merchandising-ul este atât de important. Urmăriți vânzările acestor produse pentru a vă asigura că oferiți clienților produse relevante și de calitate.
Angajații Ce inseamnă visual merchandising în industria ospitalității?
Ce formă mai bună de comercializare există decât angajații dumneavoastră? Deși afișele bine gândite și bine întreținute ajută, angajații care caută oportunități de a ajuta clienții, vă fac eforturile de zece ori mai eficiente.
Este important să fie buni observatori. Când cineva pare confuz sau rătăcește, nu știe sigur ce caută, angajații trebuie să știe când să intervină și să-i ajute, să întrebe dacă găsesc ceea ce caută.
O altă abilitate de dobândit în domeniul merchandising-ului este aceea de a putea face recomandări sau sugestii. Acest lucru va ajuta vânzarea de produse complementare si îmbunătățirea atât a experienței clientului, dar și o creștere a vânzărilor.
Aceste abilități necesită instruire și angajații trebuie să fie foarte informați cu privire la ceea ce vindeți. Este important să fi gustat toate cafele și produse de patiserie, astfel încât să poată „vorbi din experiență” atunci când răspund la întrebări sau oferă sfaturi unui client.
În cazul în care angajații sunt ocupați, este util să aveți o foaie cu informații pentru produse.
Sustenabilitatea mediului și visual merchandisingul
Turismul și ospitalitatea sunt una dintre industriile cu cea mai rapidă creștere din lume. Am văzut deja impactul negativ pe care îl poate avea turismul atunci când scapă de sub control. Un domeniu care primește mai puțină atenție este visual merchandising-ul.
Cum să îmbunătățim sustenabilitatea ecologică a visual merchandising-ului?
- Folosiți tehnologii de economisire a energiei
Sigur, afișajul cu lumină caldă poate oferi spațiului acea senzație perfectă de confortabil, insă gândește-te doar câți wați consumă în fiecare oră. Acestea pot fi înlocuite cu becuri cu un grad mai ridicat de economie al energiei. Pe termen lung, pot ajuta la scăderea costurilor. În multe cazuri, simpla înlocuire a aparatelor mai vechi vă va ajuta să vă îmbunătățiți consumul de energie. Ideal ar fi să începeți investirea în surse regenerabile de energie, cum ar fi energia solară.
- Folosiți material reciclabile
Industria ospitalității generează o cantitate semnificativă de deșeuri. Multe dintre accesoriile vizuale ar putea să nu fie reciclabile, ceea ce înseamnă că se transformă în deșeuri permanente atunci când nu mai aveți nevoie de ele.
Un exemplu sunt manechinele, care erau fabricate din fibră de sticlă nereciclabilă. În prezent, puteți cumpăra manechine reciclabile din spumă de polipropilenă. Asigurați-vă că sortați gunoiul astfel încât să poată fi reciclat.
- Evitați deșeurile chimice
Multe articole de zi cu zi conțin deșeuri chimice. Probabil că utilizați deja unele dintre ele în afișaje, reclame sau locații. Aceste deșeuri se pot scurge și polua mediul înconjurător atunci când sunt eliminate. Unele lămpi, produse de curățat, vopsea și chiar electronice conțin deșeuri chimice. Majoritatea produselor ar trebui să conțină un avertisment, dacă acesta este cazul.
- Fii o voce pentru schimbare
În cele din urmă, afacerile din industria hotelieră trebuie să conducă schimbarea din interior. Stabilirea standardelor pentru industrie va avea ca rezultat un sistem mai echitabil, un impact mai mic asupra mediului și o mai bună reputație în ochii consumatorilor.
Implementați practici sustenabile din punct de vedere ecologic și folosiți-le ca reclamă pentru a pleda pentru schimbare.
Ce inseamnă visual merchandising în industria ospitalității?
Ce inseamnă visual merchandising în industria ospitalității?